بهترین نرم افزار پخش مویرگی

جدیدترین استراتژی ها در خصوص فروش، توزیع محصولات و نرم افزارهای پخش

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

نقش تحول دیجیتال در مدیریت پخش مواد غذایی و دارویی

نقش-تحول-دیجیتال-در-مدیریت-پخش-مواد-غذایی-و-دارویی

نقش تحول دیجیتال در مدیریت پخش مواد غذایی و دارویی

تحول دیجیتال و ارائه خدمات آن در همه بخش‌ها و صنایع از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه بوده است. صنعت بهداشت و درمان نیز هرچند اندک از مواهب این تحول برخوردار شدهِ است. گردانندگان و بازیگران صنعت بهداشت و درمان در کلیه سطوح دولتی و خصوصی اعم از ارائه خدمات درمانی تا پخش توزیع دارو نیز به‌خوبی دریافته‌اند برای بهبود و ارتقای بهداشت و سلامت کشور در سطوح جهانی نیازمند تغییر و تحول دیجیتال هستند‌چراکه سیستم بهداشت و درمان در آینده نزدیک با تمرکز بر مصرف‏‌کنندگان، مسئولیت مدیریت افراد را به خودشان واگذار می‌کند.

تحول دیجیتال چیست؟

ازنگاه پژوهشگران بزرگ حوزه دیجیتال ازجمله مارک رابرتی «تحول دیجیتال» به معنی خراب کردن دیوار میان سیستم‌های کامپیوتری و جهان واقعی است. این جمله به توانایی شرکت‌ها برای استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوتر نه‌تنها در جنبه‌های دیجیتال و بلکه در تمام وجوه عملیات شرکت‌ها اشاره دارد. این جمله به توانایی شرکت‌ها برای استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوتر نه‌تنها در جنبه‌های دیجیتال و بلکه در تمام وجوه عملیات شرکت‌ها اشاره دارد.

تحول دیجیتال درعملکرد یک سازمان‌ چه تاثیری دارد ؟

به‌زعم آن‌ها، تحول دیجیتال، تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان و یا یک کشور با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین به دنبال دارد. اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، هوش مصنوعی و بلاک چین از مهم‌ترین انواعِ فناوری‌های تحول‌آفرین هستند. ازنظر آن‌ها زمانی می‌توانیم مدعی تحول دیجیتالی شویم که این فناوری‌ها، مدل‌های کسب‌وکار، تجربه‌های ذی‌نفعان (مانند مشتریان و کارکنان در سطح سازمانی و شهروندان در سطح ملی) و فرایندهای عملیاتی شرکت‌ها و سازمان‌ها را به‌طور مطلوب و کارآمدی، تغییر‌دهند.

اهمیت نرم‌افزارهای مختلف در حوزه تحول دیجیتال

شرکت‌های خرده‌فروش که اجناس خود را از طریق وب‌سایت خود به فروش می‌رسانند و فرایندهای خود را از طریق نرم‌افزارهای مختلف مکانیزه کرده‌اند نمونه خوبی در حوزه تحول دیجیتال هستند. این شرکت‌ها از طریق نرم‌افزارهای متعدد می‌توانند داده‌های موردنیاز خود را در حوزه فروش، نیازسنجی مشتریان، حجم و سرعت فروش کالاها، انبارداری و اولویت‌های مشتری فهرست مراکز فروش و …را در یک مجموعه بسته‌بندی‌شده، جامع و یکپارچه در اختیار شرکت‌ها قرار دهد و تفاوت‌های بارز و قابل‌توجه فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی را برای مشتریان از بین ببرند.

آمارهای جهانی می‌گویند بهداشت و درمان دیجیتال در بهبود سلامت جهانی و کیفیت زندگی افراد بسیار موفق عمل کرده است. بااین‌وجود، ذینفعان این صنعت با کشمکش و فشارهای زیادی مواجه ‏اند.

  • هزینه‏‌های بهداشت و درمان
  • مسن‌‏تر شدن جمعیت
  • افزایش شیوع بیماری‏‌های مزمن
  • هزینه‏‌های ناپایدار بهداشت و درمان
  • منابع انسانی
    دارای مهارت اندک و افزایش اثرات مصرف‏‌کنندگان توانمند شده ازجمله این فشارها هستند.

راهکارهای فناوری‏‌های دیجیتال برای پاسخ به مسائل

خودکارسازی در فرآیندهای تشخیص بیماری و درمان، نگهداری از افراد کهن‏سال و آسیب‌‏پذیر و تحلیل اطلاعات و انجام آزمایش‏‌های تحقیق و توسعه داروسازی با استفاده از هوش مصنوعی،اینترنت اشیاء، رباتیک، رایانش ابری و اینترنت نسل پنجم،هزینه‏‌های درمان را کاهش، افزایش‌بیماری‌‏های مزمن را کنترل و به تقاضا و انتظارات در حال تغییر مصرف‏‌کنندگان پاسخ خواهد داد.

  • جمع‌‏آوری اطلاعات از طریق سنسورها و ابزار پوشیدنی‌
  • اینترنت اشیاء و ذخیره آن در پایگاه‏‌های ابری و بلاک چین،

اطلاعات یکپارچه، به‌روز، معتبر و دقیق در حوزه سلامت را فراهم می‌‏نماید .

با استفاده از واقعیت افزوده و مجازی و اپلیکیشن‌‏های موبایل سطح سلامت شهروندان و امنیت خدمات سلامت افزایش می‏یابد.با استفاده از رسانه‏‌های اجتماعی‌اینترنت اشیاء‌و رایانش ابری، تعامل و اشتراک اطلاعات بین افراد و متخصصان ایجادشده و مسائلی نظیرسبک زندگی ناسالم شهروندان،پایین بودن سطح سواد سلامت شهروندان،افزایش بیماری‌‏های مزمن و هزینه‏‌های ناپایدار درمان حل می‏شود.

الزامات دیجیتالی شدن حوزه درمان و پخش دارو

در چهار دهه گذشته فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر چشمگیری در همه ابعاد زندگی انسان داشته به‌طوری‌که در بسیاری از صنایع، تکنولوژی و‌ انفورماتیک برای پردازش اطلاعات و بهره‌برداری از مواهب آن‌نقش اصلی را ایفا می‌کند.
امروزه فناوری‌اطلاعات و ارتباطات و ابزارهایش برای اهداف گوناگونی در حوزه بهداشت و درمان بکار گرفته می‌شوند.به‌عنوان‌مثال این ابزار برای ساختارسازی سوابق بیماران‌ ایجاد سهولت و مدیریت نسخه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی،زنجیره‌های تأمین و همچنین نظارت مستمر بر بیماران و‌صنعت دارویی کشور می‌توانند نقش اثربخش و بهره‌وری در سیستم داشته باشد.

الزامات-دیجیتالی-شدن-حوزه-درمان-و-پخش-دارو1
الزامات دیجیتالی شدن حوزه درمان و پخش دارو

اهمیت استفاده حوزه درمان از نرم‌افزارفروش‌ وپخش مویرگی

مواد دارویی نیز به دلیل ماهیت ویژه کالا که با سلامتی و زندگی انسان‌ها سروکار دارد همیشه مهم بوده است و در سراسر جهان ازجمله ایران، تأمین صحیح و به‌موقع داروها و کالای بهداشتی به‌سرعت و دقت در عملکرد بالایی نیاز دارد.
به‌عنوان‌مثال در فرآیند پخش دارو از انبارها،فرآیند ترخیص مواد دارویی باید براساس سری ساخت کالا (Batch Number) و با توجه به تاریخ انقضای آن‌ها باشد چراکه توزیع دارو با تاریخ انقضا نامناسب پیامدهای مرگبار و فاجعه‌باری را به دنبال دارد و رعایت این اصل در صنعت توزیع دارو تضمین‌کننده سلامت جامعه و دوام کسب‌وکارهای مرتبط با آن است.
به‌همین دلایل است که نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی با بهینه‌سازی مدیریت توزیع داروها، کالاها و تجهیزات پزشکی و همچنین خدمات مرتبط با بهداشت و سلامت نقش مهمی در افزایش میزان سودوکاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های دارویی داشته‌اند و زمینه‌ساز تحول دیجیتال در این صنعت بوده‌اند.

درخواست دمو نرم افزار فروش و پخش مویرگی
درخواست دمو نرم افزار فروش و پخش مویرگی

مهمترین معیار های شرکت‌های‌پخش دارو برای انتخاب یک نرم‌افزار مناسب‌مویرگی چیست؟

پوشش انواع فرآیندهای‌پخش مویرگی

نرم افزار فروش و پخش مویرگی‌مناسب باید بتواند انواع فرآیندهای پخش‌گرم و سرد را پوشش بدهد.

پوشش همه فرآیند مرتبط با فروش و توزیع

نرم افزار فروش و پخش مویرگی مناسب در حوزه پخش مواد دارویی باید قابلیت پوشش کلیه فرآیندهای مرتبط با عملیات توزیع اعم از‌انجام فرآیندهای لجستیکی و انبارداری تا مالی و حسابداریو منابع انسانی و…را با یکپارچگی اطلاعاتی انجام دهد.

نرم‌افزار تحت وب؛ مطمئن و به‌صرفه

فراموش نکنید در یک شرکت دارویی با انبوهی از فرآیندهای پیچیده تدارکاتی وجود یک نرم‌افزار فرآیند محور که تحت وب است بسیار کمک‌کننده و راهگشاست.با این سیستم علاوه بر ایجاد یکپارچگی اطلاعاتی بین واحدهای سازمانی امکان ایجادساختار یکپارچه‌‌‌ نرم‌افزارفروش و پخش مویرگی و مدیریت ارتباط با مشتریان نیز فراهم می‌شود.

قابلیت تجمیع اطلاعات

به دلیل حجم بالای اطلاعات در شرکت‌های توزیع و پخش،استفاده از ابزاری مبتنی بر فناوری برای مدیریت اطلاعات و آنالیز و تحلیل آن‌ها جهت برنامه‌ریزی و‌در حوزه مدیریتی‌و استراتژیک شرکت‌ها ضروری است.
نرم افزار فروش و پخش مویرگی با پوشش فرآیندهای مهم فروش‌ثبت‌سفارش مشتری‌ صدورفاکتورپوشش فرآیند خروج دارو و کالاها از انبار تحویل آن به بخش توزیع‌و سپس مشتری،صدور اسناد مالی و..یک پایگاه جامع اطلاعاتی را برای مدیران شرکت‌ها فراهم می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا

شرکت پخش مواد غذایی چقدر سودآور است؟

شرکت-پخش-مواد-غذایی-چقدر-سودآور-است؟.jpg

شرکت پخش مواد غذایی چقدر سودآور است؟

مواد غذایی مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز مردم جهان است به‌طوری‌ که در دنیا ساختارهای فراوان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را حول محور «غذا» می‌توان دید و برشمرد.در حوزه اقتصادی صنعت مواد غذایی در بالاترین رتبه‌های درآمدزایی و سود آفرینی جای گرفته است.
این سود آفرینی البته به سایر کسب‌وکارهای پیرامونی و جانبی صنعت مواد غذایی در بخش تولید و توزیع نیز تعلق می‌گیرد و به همین دلیل است که حتی تأسیس یک شرکت کوچک تولید یا شرکت پخش مواد غذایی درحد سرمایه‌گذاری اولیه خود، سودآور خواهد بود. شرکت‌های‌پخش مواد غذایی نه‌فقط در ایران که در سایر کشورهای جهان هم از کسب‌وکارهای پردرآمدی هستند که ماهانه عواید و درآمدهای بالایی را به دست می‌آورند.

آن‌ها می‌دانند که مردم هرگز موضوع مواد غذایی و تأمین آن روی‌گردان نیستند و همواره تلاش می‌کنند تا بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی را با کمترین قیمت و بدون دردسر به دست بیاورند؛ بنابراین شرکت‌ها هم تلاش می‌کنند تا مواد غذایی را از ساده‌ترین راه به مردم برسانند و سود خوبی را به جیب به زنند.
اینجاست که رابطه بین شرکت‌های پخش و تولیدکنندگان مواد غذایی شکل می‌گیرد و موجب می‌شود تا بتوانند با قیمت مناسب این مواد را تهیه و از طریق ایجاد یک سیستم پخش مناسب، آن‌ها را به فروشندگان و مشتریان نهایی برسانند . از این فرآیندها، سود خوبی به دست آورند.

آشنایی با تنوع شرکت‌های پخش مواد غذایی

سیستم پخش و توزیع مواد غذایی امروزه یا به‌صورت سیستم پخش سنتی و یا به‌صورت مویرگی در جریان است.در سیستم سنتی معمولاً تولیدکنندگان،پخش مواد غذایی خود را طی قراردادهایی به چند عمده‌فروش واگذار می‌کنند. عمده‌فروشان‌مواد غذایی به‌عنوان شرکت پخش مواد غذایی شناخته‌شده و محصولات را به دست مشتری‌ها و خرده‌فروشان در سطح شهر می‌رسانند. سیستم پخش و فروش مویرگی سیستم دیگری برای توزیع‌مواد غذایی است که به دلیل بهره‌گیری از فناوری و ابزارهای مبتنی بر تکنولوژی، مدرن‌تر از سیستم سنتی و به‌مراتب کارآمدتر، بهینه‌تر و سودمندتر است.

عملکرد سیستم پخش مواد مویرگی

در اصل سیستم پخش مواد مویرگی به این صورت عمل می‌کند که مستقیماً محصول را به دست مشتری می‌رساند. بدون آنکه نیازی به‌واسطه وجود داشته باشد. بهترین شرکت پخش مواد در ایران از این سیستم استفاده می‌کنند و سود خوبی نیز از این راه به دست می‌آورند.علاقه‌مندان به تأسیس شرکت‌پخش مواد غذایی، در قدم اول باید مشخص کنند که در چه حوزه‌ای با چه سطحی و چه سرمایه‌ای و از طریق کدام سیستم می‌خواهند فعالیت کنند.

مهم‌ترین گام‌ها و مأموریت‌های سرمایه‌گذاران تأسیس یک شرکت پخش و توزیع مواد غذایی

تعیین استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی برای هریک از این فرآیندها یکی از مهم‌ترین گام‌ها و مأموریت‌های سرمایه‌گذاران تأسیس یک شرکت پخش و توزیع مواد غذایی است.
مثلاً ممکن است سرمایه‌گذاران تمایل داشته باشند تنها در یک بخش خاصی از مواد غذایی ازجمله مواد غذایی خشک یا ترکیبی از مواد غذایی مختلف فعالیت کنند. محاسبه میزان سرمایه اولیه برای راه‌اندازی شرکت توزیع مواد غذایی و این‌که از چه ماشین‌آلاتی برای نگهداری، بسته‌بندی و حمل مواد غذایی استفاده کنند و یا حتی انتخاب عمده‌فروشی یا خرده‌فروشی ازجمله مسائلی است که باید به‌طور کامل و جامع و با در نظر گرفتن همه ملاحظات به آن‌ها پرداخته شود.

درآمد و سود آفرینی شرکت‌های پخش مواد غذایی

به‌جرئت می‌توانیم پخش و توزیع مواد غذایی را در ایران به‌عنوان یکی از مشاغل پردرآمد معرفی کنیم. البته در این شغل میزان درآمدها بسته به سطح کار و حجم کار و فروش مواد غذایی می‌تواند متغیر باشد. مسئله مهمی که باید در خصوص پخش مواد بدانید این نکته است که باید بدانید چگونه محصولات مناسب را خریداری کنید.

نحوه تهیه مواد غذایی از فاکتورهای مهمی است که در میزان درآمد نهایی شرکت توزیع تأثیرگذار است. تصور کنید شخص عمده‌فروشی به‌صورت چکی از یک کارخانه تولیدکننده مواد غذایی محصول خریداری کند.در چنین حالتی می‌تواند چندین درصد سود خالص از خرید خود داشته باشد. درواقع میزان سودی که کسب‌وکار عمده‌فروشی به دست می‌آورد یک رقم بزرگ و چشمگیر است که می‌تواند میزان درآمد عمده‌ فروشان را افزایش دهد. پس شرکت‌های پخش مواد غذایی بسته به حجم معاملات خود از بازار سود به دست می‌آورند که این میزان سوددهی قابل‌ قبول بوده و باعث افزایش درآمد این دسته از شرکت‌ها می‌شود.

از دریافت مجوز تا تأسیس شرکت پخش

شرکت‌های پخش مواد غذایی پیش از آغاز فعالیت خود در زمینهٔ توزیع مواد، نیاز به کسب مجوز دارند. این دسته از شرکت‌ها ابتدا باید در دفتر توسعه بازار کالا و خدمات، پرونده تشکیل داده و مجوز دریافت کنند. سپس می‌توانند فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینهٔ پخش مواد فعالیت کنند.

هر شرکتی که تمایل دارد فعالیت خود را به‌عنوان شرکت پخش مواد آغاز کند، نیاز به دریافت مجوزهای متعددی خواهد داشت. یکی از این مجوزها، مجوز بسته‌بندی مواد غذایی است. بهترین کار برای افرادی که تمایل دارند مجوزهای لازم برای تأسیس شرکت پخش سرتاسری را دریافت کنند، این است که سعی کنند تا حد امکان برای بسته‌بندی‌مواد غذایی از ظرفیت خالی کارخانه‌هایی که در حال فعالیت هستند، استفاده کنند. با این کار نه‌تنها نیاز به دریافت مجوز بسته‌بندی مواد غذایی نخواهند داشت، بلکه می‌توانند با کمترین هزینه، مراحل پخش‌موادغذایی را در پیش گیرند. در غیر این صورت باید تأسیس کنندگان شرکت‌های توزیع مواد با مراجعه به سازمان غذا و دارو، اقدام به اخذ مجوزهای بسیاری ازجمله مجوز بسته‌بندی مواد غذایی کنند.

مزایای تأسیس شرکت پخش مواد غذایی

•امکان توسعه برند و دایره مخاطبان کسب‌وکار
•اعتبار داخلی و بین‌المللی
•امکان تنظیم قراردادهای بزرگ‌تر
•جذب سرمایه آسان‌تر از راه جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و فعالان صنایع غذایی
•دریافت حمایت‌های قانونی
•دریافت برخی معافیت‌های مالیاتی
•بازار کار همیشه فعال و پرسود
•قابلیت راه‌اندازی این شغل در حجم پایین و کوچک
•افزایش سود و درآمد در بلندمدت
•کاهش ریسک از دست دادن مشتری
•ارتباط بهتر با مشتری و خرده‌فروش‌ها
•افزایش جریان نقدینگی برای تولیدکنندگان

صنعت مواد غذایی

پخش و فروش مویرگی در صنعت مواد غذایی

پخش مویرگی مواد غذایی یکی از روش‌های مطلوب برای در دست گرفتن بازار توزیع مواد غذایی است. این روش جدیدترین و به‌روزترین روشی است که بیشتر شرکت‌های پخش مواد از آن استفاده می‌کنند. در اصل هدف از پخش مویرگی مواد غذایی این است که تمام خریداران در هرکجا که هستند بتوانند به محصول موردنظر خود دست یابند.
این مسئله می‌تواند به‌تنهایی بازاریابی کرده و مشتری‌ها و خریداران زیادی را به سمت شرکت پخش جذب کند. روش پخش مویرگی مواد غذایی از مزایای بی‌شماری برخوردار است ازجمله:
•جمع‌آوری اطلاعات به‌روز از بازار مواد غذایی
•کسب سهم بیشتر مشتری و بازار از مواد غذایی ازنظر جغرافیایی
•برقراری ارتباط بهتر عمده‌فروشان با مشتری‌ها و خرده‌فروشان
•مدیریت عملیاتی ازجمله سفارش گیری، حمل محصول، حسابداری مالی، نگهداری از مواد غذایی
•افزایش اعتبار سازمان در واگذاری کنندگی پخش در تمام شهرهای کشور

صنعت پخش مواد غذایی
صنعت پخش مواد غذایی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا

شرکت پخش موفق و کیفیت در زنجیره تأمین

شرکت-پخش-موفق-و-کیفیت-در-زنجیره-تأمین.1.jpg

شرکت پخش موفق و کیفیت در زنجیره تأمین


مدیریت زنجیره تأمین و توزیع عاملی مهم و تأثیرگذار برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار در کسب‌وکارها محسوب شود. درواقع این سازمان‌ها نیستند که باهم رقابت می‌کنند، بلکه زنجیره‌های تأمین آن‌ها هستند که برای کسب سهم بیشتری از بازار با یکدیگر در رقابت هستند.

درتعریف مدیریت زنجیره تأمین به فرآیندی یکپارچه گفته می‌شود که به کسب‌وکارهای تولیدی و تجاری کمک می‌کند تا مواداولیه‌ای که برای تولید کالاها یا خدمات نیاز دارند را به‌دست آورده ومحصول نهایی را به مشتری تحویل دهند.

حلقه‌های مدیریت زنجیره تأمین

برای شکل‌دهی یک زنجیره تأمین و مدیریت بهینه آن باید ۵ گام اصلی را در نظر گرفت که عبارت‌اند از:

برنامه‌ریزی

بخش راهبردی زنجیره تأمین برنامه‌ریزی است. شرکت‌ها برای مدیریت منابع خود در جهت پاسخگویی به تقاضای مشتریان به راهبردی نیاز دارند.بخش بزرگی از برنامه‌ریزی مدیریت زنجیره تأمین طراحی دسته‌ای ازمعیارها و ویژگی‌ها برای پایش زنجیره تأمین است تا کارآمد باشدهزینه‌ها را کم کند و کیفیت‌و ارزش بالاتری را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

تأمین منابع

پس از برنامه‌ریزی شرکت‌ها باید تأمین‌کنندگان کالاها و خدمات موردنظرشان را انتخاب کنند.به‌این‌ترتیب مدیران زنجیره تأمین فرآیندهای قیمت‌گذاری تحویل و پرداخت را برای تأمین‌کنندگان طراحی کرده و دسته‌ای از معیارها را برای پایش و بهبود روابط با تأمین‌کنندگان طراحی می‌کنند.سپس می‌توانند فرآیندهایی را برای مدیریت انبار کالاهای تولیدشده ایجاد کنندکه شامل دریافت وتأیید ارسال محموله انتقال مواد اولیه به واحدهای تولیدی و تأیید پرداخت به تأمین‌کنندگان باشد.

تولید

در این مرحله فعالیت‌های لازم جهت تولید کنترل کیفی بسته‌بندی و آماده‌سازی جهت ارسال مرسوله را برنامه‌ریزی کنید.سطح کیفیت، خروجی تولید و بهره‌برداری کارگران و کارمندان را اندازه‌گیری کنید.

تدارکات و تحویل

بخشی از‌ زنجیره تأمین که عموماً تدارکات (لجستیک) نامیده می‌شودو در آن سفارش‌های مشتریان دریافت می‌شودانبارها طراحی می‌شودوسایل حمل‌ونقل برای ارسال محصولات به مشتریان انتخاب و یک سیستم صورت‌حساب برای دریافت حساب‌ها تنظیم می‌شود.

قابلیت مرجوع کردن

این بخش یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های زنجیره تأمین است.مسئولین برنامه‌ریزی زنجیره تأمین باید شبکه‌ای منعطف و پاسخگو برای مرجوع کردن محصولات معیوب ایجاد کنند و به مشتریانی که در استفاده از محصول دچار مشکل شده‌اندخدمات پشتیبانی ارائه کنند.

کارکردها و وظایف نرم‌افزار مدیریت زنجیره تأمین

پیاده‌سازی دانش زنجیره تأمین و مدیرت آن‌یکی از مراحل مهم و حیاتی در چرخه تولید و مصرف توسط مصرف‌کننده نهایی یک محصول یا خدمت است. اگر این زنجیره ناقص باشد و به‌طور صحیح مدیریت نشود و آن‌طور که باید این چرخه طی نشود در مراحل ابتدایی کار هرکدام از فرآیندها دچار نقص‌هایی می‌شوند که تولید کلی‌و نهایی را با مشکل روبرو می‌سازد.

اینجاست که علم مدیریت زنجیره تأمین و در کنار آن علم فناوری اطلاعات به کمک می‌آید و با مدیریت صحیح این فرآیند و استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی برای بالا بردن هر چه بیشتر بهره‌وری این چرخه مدیران را یاری می‌رسانداما نکته اینجاست که چگونه باید مدیران را با این علوم آشنا ساخت واین باور را درآن‌ها ایجاد کرد که این علوم راهگشای بسیاری از مشکلات آنان‌دراین فرآیند و در این زنجیره هستند.

ارزش‌افزوده نرم‌افزار مدیریت زنجیره تأمین SCM

شرکت-پخش-موفق-و-کیفیت-در-زنجیره-تأمین.1.jpg
شرکت-پخش-موفق-و-کیفیت-در-زنجیره-تأمین.1.jpg

زنجیره‌های تأمین همه در مورد جریان هستند. به عبارت ساده‌تر، این سیستم همیشه به دنبال زمان کوتاه‌تر بین تولید محصول و تحویل آن به مشتری چشم‌انتظار است. برای رسیدن‌به این هدف باید به متغیرهای زیادی توجه داشت که لازم است با حداکثر کارایی همراه باشد.رعایت این متغیرها به کاهش زمان تحویل محصول کمک می‌کند.
به‌عنوان‌مثال‌کیفیت موادبه‌کاربرده شده برای تولیدمحصول نهایی موردنظر مشتری ازجمله این متغیرهاست که باید ارزیابی و بررسی شود.تنها این موضوع نیست بلکه کارشناسان زنجیره تأمین باید نوسانات تقاضا،موجودی و سازمان را در نظر داشته باشندو همچنین از اهمیت و تأثیرگذاری حمل‌ونقل کالاها و کنترل هزینه‌ها در پایین‌ترین میزان ممکن غافل نباشند.

اهمیت انتقال اطلاعات در زنجیره تامین

در این فرآیندها نباید از اهمیت انتقال اطلاعات غافل شد و باید دقت کرد تا جریان داده‌هادر زنجیره تأمین به‌خوبی اتفاق بیفتدچرا که ارتباط ناقص و ناکافی می‌تواند باعث مشکلات هزینه،پایین بودن سطح خدمات به مشتری و تعاملات نادرست و غیراصولی عرضه‌کننده شود.هرمدیریتی ملزم است تا اطلاعات موجوددر سازمان را تاوایی که لازم است در دسترس قرار دهد و مبتنی بر یک مدیریت دانش اصولی این اطلاعات جریان داشته باشد.چنین رویکردی باعث می‌شود تا مشکلات به‌خوبی شناسایی و بررسی شوند و برای آینده برنامه‌ریزی درستی در نظرگرفته شود.
دستگاه‌های مدیریت زنجیره تأمین همه ابزارها و ویژگی‌های لازم برای تقویت جریان اطلاعات، مواد و محصولات در زنجیره تأمین را در خود گنجانده است. ارزیابی‌ و تحلیل داده به‌تازگی یکی از پرتکرارترین موضوعات در حوزه کسب‌وکارشده است.

ویژگی‌های نرم افزاری scm

درواقع بسیاری از سیستم‌های نرم‌افزاری SCM ویژگی‌هایی دارند که مهم‌ترین آن‌ها پردازش روزانه زنجیره تأمین است تا اطلاعات مفیدی در اختیار تصمیم‌گیرندگان بگذارد.این ویژگی که مبتنی بر داده‌های مشاهده‌پذیر است استراتژی‌های تحلیلی متفاوتی را در اختیار کاربر می‌گذاردتامتناسب با اندازه خروجی و پیچیدگی زنجیره تأمین اقدام کنند.سیستم‌های دیگری هم هستند که چند گام جلوتر پیش می‌روندو ابزارهای پیش‌بینی بسیار کارآمدی را در اختیار مدیران می‌گذارندچشم‌اندازهای تقاضا را به‌صورت واقعی فراهم می‌کند.به یاد داشته باشیدکه یک SCM کارآمد با بخش‌های بسیاری که همراه زنجیره هستند و به‌واسطه کارایی یا ارزش پایین ناشی از افزایش هزینه‌ها تعیین ارزش می‌شود می‌تواند درآمدها را بالا ببرد هزینه‌ها را کم کند و بر خروجی یک شرکت اثر بگذارد.

درخواست مشاوره رایگان
درخواست مشاوره رایگان

مدیریت زنجیره تأمین چیست

به عبارتی مدیریت زنجیره تأمین روشی برای هماهنگی بین عملیات لازم از تولید و تحویل محصول خدمات به مشتری‌های یک کسب‌وکار مشخص می‌کند.این‌سیستم بستگی به‌کسب‌وکاری که در آن پیاده می‌شودشامل اقداماتی مثل نظارت‌بر تولیدمحصول وحمل‌ونقل هوایی‌یا دریایی‌و همچنین زمینی تضمین کیفیت کالا و تحویل آن‌ به‌مشتری می‌شود.اگرچه چنین زنجیره‌ای عمر طولانی دارد و نسل‌های مختلفی از آن بهره برده‌اند،بسیاری از شرکت‌ها به‌تازگی متوجه چنین مزیتی به‌عنوان ارزش‌افزوده عملیات خود شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا

2 تفاوت پخش مواد غذایی و پخش دارویی

2 تفاوت پخش مواد غذایی و پخش دارویی

مواد غذایی و تغذیه همواره یکی از اساسی ترین نیازهای انسان است که به واسطه این نیاز ،صنعتی بزرگ به وجود آمده به نام «سیستم پخش مواد غذایی».اینکه چگونه می توان مواد غذایی را بدون اینکه از بین رود یا تحلیل برود از تامین کننده به دست مصرف کننده رساند همیشه یکی از مسائلی مهمی بوده که بشر با آن مواجه شده.
اگر در شغل پخش و توزیع مواد غذایی بتوان از متخصصین مجرب، سیستم علمی فروش و مدیریت کیفیت کالا استفاده کرد به طور قطع می توان کسب و کار موفقی راه انداخت.

درآمد پخش مواد غذایی چگونه است؟

کسب درآمد به روش مستقیم

در شرکت پخش مواد غذایی، درآمد برپایه فروش کالا و خدمات حاصل می شود و درآمد حاصل از این شغل در آن حدی است که این کسب و کار را جز مشاغل درآمد بالا قرار دهد.

کسب درآمد به روش غیرمستقیم

شرکت پخش مواد غذایی هم مانند برخی کسب و کارهای دیگر درآمد خود را نه تنها از روش مستقیم، بلکه از روش های دیگر نیز کسب می کند. از جمله این منابع درآمدی تبلیغات، نوسانات قیمتی و … است. شرکت های پخش مواد غذایی از نظر ساختار و اندازه با یکدیگر تفاوت دارند.
ما در این جا نگاهی می اندازیم به شرکت هایی که از نظر ساختار با یکدیگر متفاوتند. آنها از نظر ساختار به دو دسته مستقل و وابسته تقسیم می شوند.

الف – شرکت پخش مویرگی مستقل:

قاسم ایران، به پخش و دارو پخش از جمله شرکت های مستقلی هستند که به طور همزمان با چندین برند مختلف کار می کنند.

ب- شرکت پخش مویرگی غیرمستقل:

کاله و میهن و پگاه جز شرکت هایی هستند که زیرنظر هلدینگ شرکت های تولیدی فعالیت می کنند و تنها وظیفه آنها توزیع محصولات با نام شرکت های تولیدی است.

تاریخچه دارو و شرکت های پخش دارویی

اگر سفری در زمان داشته باشیم و به گذشته برگردیم متوجه این موضوع می شویم که بشر همیشه مرتصد پیدا کردن دارو برای التیام دردهای خویش بوده است. با پیشرفت علم، داروهای شیمیایی زیادی در کارخانه های داروسازی تولید شدند که کمک بسیار زیادی به درمان بیماری ها بودند. این داروها در داروخانه ها به فروش می رسد تا به دست مصرف کننده برسد. و در این میان شرکت های پخش دارو وظیفه داشتند و دارند که داروها را از کارخانه به داروخانه برسانند.

شرکت پخش دارو به چه شرکتی می گویند؟

شرکت پخش دارو به چه شرکتی می گویند؟

به شرکت هایی که به طور قانونی ثبت می شوند و موضوع فعالیت آنها در اساسنامه شان، توزیع دارو است شرکت های پخش دارو گفته می شود.این شرکت ها می توانند اقلامی مانند داروها، تجهیزات پزشکی، لوازم مصرفی پزشکی، مکمل های غذایی و … را در سطح استان به فروش برسانند.

اعتبارسنجی شرکت های پخش دارو چگونه و بر چه اساس انجام می شود؟

بخش عمده سنجش اعتبار یک شرکت توزیع دارویی بستگی به نوع قرارداد با شرکت های معتبر دارد نه نوع دارویی که پخش می کنند.

معیار شرکت های پخش برای برگزیدن کارخانه ها چگونه است

از آنجا که شرکت های پخش دارو، بنگاه های اقتصادی به شمار می روند که ادامه حیاتشان به میزان فروش و درآمدشان بستگی دارد لذا شرکت های پخش بسیار مشتاق هستند که با تمام کارخانه ها در ارتباط باشند.
برای فروش بیشتر شرکت های پخش دارو تنها یک راه وجود دارد و آن هم قرارداد با شرکت های دارویی است. حال این قرارداد چه به صورت قطعی باشد، چه به صورت امانی.

شرکت های پخش دارو چه وظایفی دارند؟

شرکت های دارویی با توجه به روش های سیاست گذاری که دارند می توانند علاوه بر تولید اقلام دارویی، پخش و توزیع آنها را نیز خود به عهده بگیرند. با توجه به اینکه شرکت دارویی برای اینکه به مصرف کننده برسد تنها مانعش داروخانه ها هستند لذا مرحله توزیع برای این شرکت ها دشواری چندانی ندارد و شرکت سازنده می تواند علاوه بر تولید دارو، توزیع آن را نیز بر عهده داشته باشد.حال آنکه توزیع و پخش دارو به چه صورت انجام شود از عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی دارو برای مصرف کننده خواهد بود و دلیل اصلی تفاوت قیمت اقلام دارویی یکسان در داروخانه ها همین نکته است.

شرکت های پخش دارویی از چه روش هایی استفاده می کنند؟

با توجه به وجود دو روش پخش گرم یا سرد به عنوان بهترین گزینه های موجود برای توزیع و فروش در شرکت های پخش دارویی، انتخاب یکی از این روش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

پخش سرد:

کالاهایی از پخش سرد در موردشان استفاده می شود که یا بدون تاریخ انقضا باشند یا تاریخ انقضا طولانی داشته باشند که بعد از ثبت سفارش برای مشتری ارسال شود.

پخش گرم:

کالاهای مورد استفاده در این بخش کالاهای تند مصرف و با تاریخ انقضا کوتاه هستند که باید کالا در محل مشتری تحویل شود. این سبک از پخش بیشتر برای داروها با شرایط نگهداری خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های یک شرکت پخش خوب چه مواردی است؟

شرکت های توزیع کننده، وظیفه شان این است که محصولات تولیدی را با هدف وسیع پخش کنند.

حال اگر این شرکت ها وظایف خود را به درستی انجام دهند و توزیع محصولات را به خوبی و در زمان تعیین شده انجام دهند به دنبال آن بسیاری از کارها درست پیش خواهد رفت.

یکی از ویژگی هایی که می تواند یک شرکت پخش را به شرکت پخش خوب تبدیل کند، کمک به بازاریابی شرکت های تامین کننده است که شامل اطلاع رسانی در مورد مسائل گوناگون از جمله قیمت رقبا یا هزینه برنامه های مختلف است. یا محصولات جدیدی که از سوی شرکت ها تولید می شود.

یکی دیگر از این ویژگی ها، ارائه بازخوردهای مثبت و منفی از محصولات است. هرچه شرکت توزیع کننده وظایف خود را در جهت پخش محصولات بهتر انجام دهد می تواند باعث بهبود کیفیت محصولات نسبت به قبل شود.

از جمله ویژگی های یک شرکت پخش خوب می توان به این مورد نیز اشاره کرد که اگر شرکت پخش مویرگی بتواند به خوبی از عهده توزیع محصولات برآید باعث افزایش سود و اعتبار شرکت تولید کننده خواهد شد.

درخواست مشاوره رایگان
درخواست مشاوره رایگان

شبکه توزیع دارو در کشور چه مشکلاتی دارد؟

یکی از مهم ترین بخش های نظام دارویی کشور که می توان به آن اشاره کرد شبکه توزیع دارو است.پژوهشگران با انجام یک مطالعه شبکه توزیع دارویی کشور را مورد بررسی قرار دادند و مشکلات موجود در این بخش مهم را شناسایی کردند که ما در اینجا تنها به ذکر عناوین آنها می پردازیم.

  • عرضه داروهای تقلبی
  • عرضه داروهای نزدیک به انقضاء
  • در دسترس نبودن یا کمبود دارو
  • فروش بی رویه داروهای بدون نسخه
  • نوسانات شدید قیمتی
  • هزینه های زیاد توزیع
  • عدم تعامل کافی با مصرف کننده در داروخانه
  • زمان زیاد برای جستجوویافتن دارو( داروهای خاص)
  • عملکرد پایین شبکه در تحویل های اضطراری
  • کیفیت پاسخ گویی به شکایات مصرف کنندگان
  • فعالیت بازار سیاه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا