بهترین نرم افزار پخش مویرگی

جدیدترین استراتژی ها در خصوص فروش، توزیع محصولات و نرم افزارهای پخش

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

کارشناس IT و نکات مهم قبل از تعطیلات نوروزی

اقدامات-متخصصان-IT-قبل-از-تعطیلات

کارشناس IT و نکات مهم قبل از تعطیلات نوروزی

تهیه فهرست کارهای ضروری برای کارشناس IT در هر سازمانی از اولویت‌های کاری پایان سال است. تعطیلات نوروزی و عدم حضور کارکنان سازمان‌ها نیازمندی‌ها و فرصت‌های ویژه‌‌ای ایجاد می‌کند که لازم است در قبال آن برنامه‌ریزی کنیم. پنج نکته مهم که مدیران و کارشناسان IT پیش از تعطیلات باید در نظر داشته باشند را در این مقاله ارائه می‌کنیم.‌

کنترل سرورها، کنترل UPS و باتری‌ها، تست هارد دیسک‌ها، کنترل جاب‌های بکاپ، کنترل سرمایش اتاق سرور ، کنترل فایروال و آنتی ویروس‌ها، کنترل دسترسی‌ها، کنترل بروزبودن Firmwareها برخی از اقدامات مهم و کلیدی مدیران و کارشناسان IT قبل از تعطیلات هستند. توجه به مواردی مانند کنترل نصب آخرین بسته‌های امنیتی، کنترل دوربین‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی آن، کنترل سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و کنترل سیستم برق اتاق سرور و … نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

۱. روشن نگه‌داشتن سرورها در زمان تعطیلات

server حیاتی‌ترین و مهم‌ترین قسمت یک کسب‌و‌کار است چون تمامی اطلاعات کسب‌وکار در سرور ذخیره می‌شوند. در صورتی که اشکالی در روند کار پیش بیاید، صاحبان کسب و کار ضررهای زیادی را متحمل می‌شوند. اگر سرور مشکلی پیدا کند، تمام تجارت تحت تاثیر قرار می‎گیرد. بسته به نوع مشکل، ممکن است داده‌های دیتاسنتر از بین برود و همان طور که می‌دانید سرور یک کامپیوتر همیشه روشن و قدرتمند است که کاربران در زمان‌های متفاوت، از آن انتظار پاسخ به درخواست‌های خود را دارند.

خاموش کردن مکرر سرور چه مشکلی را به وجود خواهد آورد؟

خاموش کردن مکرر سرور باعث ایجاد استهلاک بیشتر آن و به خصوص هارد دیسک این کامپیوتر قدرتمند می‌شود. بنابراین خاموش کردن آن معمولا توصیه نمی‌شود. مگر اینکه تعطیلات نسبتا طولانی در پیش داشته باشید که در اینصورت کارشناس و مدیر IT باید ضمن خاموش کردن مرحله‌ای، نسبت به قطع کامل برق سرور و تجهیزات مربوط به آن نیز اقداماتی انجام دهند.

همچنین کارشناس IT باید توجه داشته باشد که تجهیزات نظارتی و امنیتی مثل دوربین‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی سرور به هیچ وجه نباید خاموش نشوند. خاطر نشان می‌شود که یک یا دو روز قبل از اتمام تعطیلات می‌بایست سرورها و تجهیزات مربوط به آن روشن، تست و آماده کار شوند که در اولین روز کاری بعد از تعطیلات با اختلال مواجه نشوند.

۲. شارژ و تمدید اینترنت و اعتبار هاست

لازم است این نکته را مورد توجه قرار دهید که قبل از شروع تعطیلات، حتما اینترنت شرکت خود را به اندازه کافی شارژ کنید و از داشتن اعتبار هاست و دامین تا پایان تعطیلات اطمینان حاصل کنید. چراکه تمام شدن اعتبار سرویس‌ها در تعطیلات و شارژ آن از بزرگترین چالش‌ها برای سازمان شما خواهد بود که می‌تواند تعطیلات را برای شما و سازمان­تان دشوار و عذاب‌آور کند.

۳. اورهال، نصب تجهیزات جدید و بروزرسانی

زمانی که تمام کارکنان سازمان در تعطیلات به سر می‌برند، بهترین فرصت برای کارشناسان IT ایجاد می‌شود که نصب تجهیزات جدید، اورهال دستگاه‌ها و یا به روزرسانی سیستم‌ها را انجام دهند. زیرا در زمان عادی به علت زیربار بودن سیستم‌ها انجام این کارها غیرممکن است. بررسی نکات امنیتی برای جلوگیری از آلوده شدن سیستم‌ها به باج‌افزار و روش‌های مقابله با آن نیز مهمی است که کارشناس IT باید به آن توجه نشان دهد.

۴. فرآیند مانیتورینگ توسط مدیر IT و نکات مهم آن

مانیتورینگ

در روزگاری که ما در آن زیست می‌کنیم مفهوم مانیتورینگ شبکه در سراسر صنعت IT به کار می‌رود. مانیتورینگ شبکه، یک فرایند IT حیاتی است که تمامی اجزای شبکه مثل روترها، سوئیچ‌‌ها، فایروال‌ها، سرورها و ماشین های مجازی (VM) را از نظر مشکلات عملکردی و خطاها مانیتور می‌کند.

به این صورت اطیمنان حاصل می‌شود که تمامی اجزا در بهترین حالت ممکن کار می‌کنند و در دسترس هستند. هنگام تعطیلات نیز، نیاز به مانیتورینگ مداوم تجهیزات و سرویس‌ها وجود دارد و بهتر است برای اطمینان از عملکرد مطلوب آن، چک لیستی برای کنترل تهیه و در اختیار کارشناس مربوطه قرار گیرد تا به صورت روزانه بتواند آن را تکمیل نماید.

آماده باش تیمی برای کارشناس IT

در صورتی که سازمان در ایام تعطیلات نیز به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد، کارشناس IT می‌بایست اقدامات زیر را در نظر بگیرد:

  • اطمینان از وجود پشتیبانی شرکت‌های طرف قرارداد در زمان تعطیلات، مانند شرکت ارائه دهنده نرم افزار ، شرکت ارائه دهنده اینترنت و …
  • الزام حضور متناوب پرسنل IT در ایام تعطیلات در محل شرکت
  • ضرورت داشتن خطوط بکاپ اینترنت
  • ضرورت داشتن قطعات و لوازمی مانند، قطعات کامپیوتر، سوییچ، تونرهای پرینتر و سایر مواردی که ممکن است عدم امکان تهیه آن در مواقع بحرانی در تعطیلات باعث آسیب به سازمان شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا

نرم افزار توزیع مواد غذایی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

نرم افزار توزیع مواد غذایی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

نرم افزار توزیع مواد غذایی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

نرم افزار توزیع مواد غذایی در حوزه پخش می‌تواند در حاشیه سود تولیدکنندگان تغییرات قابل توجه ایجاد کند. نرم افزار پخش مواد غذایی در زمینه توزیع محصولات تند مصرف، دسترسی به بازار و مشتری نهایی را بهبود می‌دهد.

در ادامه تحول دیجیتال همه بخش‌های صنایع تولیدی بر حداکثر خودکارسازی و استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری متکی شده‌اند. در تحلیل عملکرد مناسب نرم افزارهای پخش، باید خدمات و امکانات محصولات نرم افزاری را با چالش‌ها و فرصت‌های صنعت پخش در کنارهم بررسی کنیم.

تعاریف و چارچوب نرم افزار توزیع مویرگی

نرم‌افزار پخش مویرگی  که با نام مدیریت پخش هم نامیده می‌شود سیستمی است که فرآیندهای مختلف پس از تولید کالا تا رسیدن به دست مشتری نهایی را مدیریت می‌کند. این تعریف می‌تواند پاسخی مقدماتی به نرم افزار پخش مواد غذایی چیست؟  باشد.

مدیریت فرآیندهایی مانند خریدوفروش مواد اولیه،توزیع و پخش محصول نهایی، انبارداری، استعلام موجودی انبارها و کلیه امور لجستیکی در این نرم‌افزار دیده می‌شود. با بکارگیری نرم افزار پخش مواد غذایی، کنترل و پیگیری فعالیت‌های مختلفی مانند دریافت و ثبت سفارش‌ها، فروش و پخش مویرگی با سهولت انجام می‌شود. سیستم مدیریت پخش مویرگی به صنایع غذایی کمک می‌کند تا فرآیند پخش مویرگی را با بهترین کیفیت انجام دهند و سودآوری شرکت را بالا ببرند.

درخواست دموی نرم افزار پخش مواد غذایی
درخواست دموی نرم افزار پخش مویرگی مواد غذایی

چالش‌های پخش صنایع غذایی در ایران

صنعت پخش مواد غذایی در ایران با چالش‌هایی مانند بالا بودن هزینه مبادله، سنتی بودن فرآیندهای اجرایی کسب و کار، تحریم و مشکلات در واردات افزودنی‌ها، بالا بودن هزینه‌های بازاریابی و توزیع، عدم شفافیت در اطلاعات فعالان بازار و جامعه مصرف کنندگان، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل (به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی)، کارایی پایین شبکه پخش و انحصار در برخی محصولات است.

وقتی عملکرد شرکت‌های پخش با بهره وری و کارایی همراه نباشد، فعالیت واسطه‌ها افزایش می‌یابد. این به معنی افزایش قیمت برای مصرف کننده و کاهش سود برای تولید کننده خواهد بود.

علیرغم حجم بالای فروش در صنعت پخش مواد غذایی، شرکت‌های فعال در این صنعت به ندرت استراتژی‌های توزیع تدوین می‌کنند. عدم توجه به اهمیت راهبردی تدوین استراتژی برای کانال‌های توزیع و شیوه‌های پخش مویرگی، عواقب زیان باری در این صنعت خواهد داشت.

نرم افزار پخش صنایع غذایی و فرصت افزایش بهره‌وری صنعت

عدم وجود بهره‌وری موجب زیان ده شدن شرکت‌های پخش می‌شود. برخی تحقیقات* نشان داده که سیستم توزیع کالا در ایران از لحاظ زیرساخت‌ها و عملکرد از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

سنتی بودن این صنعت باعث افزایش هزینه‌های توزیع به بالاتر از 50 درصد قیمت نهایی کالاها شده است. نرم افزار پخش مواد غذایی به شرکت‌ها کمک می‌کند، ساختار شبکه توزیع و ابعاد آن را به شکل بهینه‌تری طراحی کنند. این نوع برنامه‌ریزی به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود و در نهایت بهره‌وری صنعت را افزایش  می‌دهد.

منظور از ساختار شبکه توزیع لایه های توزیعی، انواع تجهیزات مورد نیاز در لایه‌های مختلف، تعداد و مکان آنهاست که طبیعتا افزایش اثربخشی فعالیت شرکت‌های فعال در صنعت را به دنبال دارد. نرم افزار پخش صنایع غذایی با توجه به اجرای طرح های دولتی مانند طرح تحول اقتصادی، طرح اصلاح نظام توزیع کالا و اجرای سیسستم ایران کد می‌تواند موجب استقرار شبکه جدید تهیه و توزیع کالا شود.

نرم افزار پخش مواد غذایی و فرصت افزایش بهره‌وری صنعت
نرم افزار پخش مواد غذایی و فرصت افزایش بهره‌وری صنعت

اصول طراحی شبکه توزیع با کمک نرم افزار پخش مویرگی

طراحی شبکه توزیع (Distribution Network Design) با هدف شکل‌دهی به ساختار شبکه توزیع انجام می‌شود. به بیان دیگر DNDتعیین کننده تعداد خط‌های توزیع، نوع، اندازه و موقعیت تجهیزاتی است که محصول به کمک آنها قبل از رسیدن به مشتریان ذخیره می‌شود. استفاده از نرم افزار پخش مواد غذایی به مدیران حوزه بازاریابی و فروش مویرگی کمک می‌کند هزینه‌های نگهداری کالا، حمل‌ونقل و هزینه‌ ناشی از افزایش سطح کیفیت خدمات شرکت پخش را کاهش دهند.

اطلاعات و داده‌های  نرم افزار فروش مویرگی، انتخاب تعداد، مکان و ظرفیت مطلوب کارخانه‌ها و انبارها برای ارائه محصولات به خرده فروشان با قیمت رقابتی را امکان پذیر می‌کند. ایجاد رضایت در زمینه کیفیت خدمات مورد انتظار خرده فروشان از طریق امکانات این نرم افزار فراهم می‌شود.

تحلیل صنعت پخش بر اساس عوامل رقابتی در بازار

تحلیل صنعت غالبا با بررسی عمومی نیروهای تاثیرگذار بر سازمان آغاز می‌شود. هدف نهایی چنین تحلیلی بررسی این مسئله است که چگونه شرکت پخش برای خلق فرصت‌ها در محیط و حفظ خود در مقابل چالش رقبا و سایر تهدیدها به تدوین استراتژی می‌پردازد.

داده‌ها و داشبوردهای اطلاعاتی نرم افزار پخش مواد غذایی در دو مرحله با انتخاب بهترین استراتژی توزیع به موفقیت شرکت‌ها در بازار رقابت کمک می‌کند. مرحله اول شامل توسعه چارچوب کلی تدوین استراتژی‌هایی است که شامل شناسایی و تعیین اهداف و سایر پارامترها موثر در تصمیم‌گیری است.

مرحله دوم امتیازدهی به انتخاب‌ها براساس اهداف و شاخص‌های مرتبط است. سنجش و رصد آنلاین عواملی مانند شدت تقاضا، شاخص‌های فروش به تفکیک مناطق و شهرها، پارامترهای عملکردی اجزای شبکه توزیع مویرگی و هزینه‌های حمل‌ونقل امکانات مهمی هستند که نرم افزار پخش مواد غذایی برای توسعه استراتژی این صنعت ارائه می‌کند.

نمونه‌هایی از پیشنهادهای عملی نرم افزار توزیع مواد غذایی

داده‌ها و نمودارهایی که در داشبوردهای نرم افزار پخش مویرگی ارائه می‌شود به اتخاد تصمیمات راهبردی کمک می‌کند. به عنوان مثال اگر تعداد محصولات موجود در سبد فروش زیاد باشد، با هدف افزایش تمرکز تیم فروش، تعداد خطوط فروش (به عنوان مثال تیم فروش لبنیات به صورت مستقل از تیم فروش محصولات سلولزی فعالیت می‌کند) باید افزایش یابد.

به این ترتیب تیم فروش با تمرکز بر فروش اقلام موجود در سبد فروش می‌تواند سهم بازار بیشتری را کسب کند. در این زمینه در صورت همگن بودن محصولات موجود در سبد توزیع، توزیع محصولات باید در یک خط توزیع انجام شود.

در صورت بالا بودن رقابت در حوزه فعالیت شرکت پخش، مسیربندی توزیع باید به گونه‌ای باشد که امکان رفع نیاز بازار و همچنین پر کردن خلاهای بازار در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم باشد.

منبع:

عوامل موثر بر تصمیمات ساختاری شبکه توزیع و سیاستگذاری مدیریت توزیع در صنعت پخش مواد غذایی. مجله مطالعات مدیریت صنعتی تابستان 1399 – شماره 57 علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا

چرا به نرم افزار مالی تحت وب نیاز دارید؟

چرا-به-نرم-افزار-مالی-تحت-وب-نیاز-دارید؟

چرا به نرم افزار مالی تحت وب نیاز دارید؟

اهمیت نرم افزار مالی تحت وب برای مدیران کسب‌وکارهای امروزی در راستای تحول دیجیتال و جهانی‌شدن تجارت قابل توضیح است. کسب‌وکارها در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌اند که یکی از بزرگترین این پیشرفت‌ها، کنار رفتن سیستم حسابداری دستی و روی کار آمدن نرم افزارهای حسابداری است.

بعد از آن نیز ظهور اینترنت با سرعت بالایی که داشت باعث شد شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای مالی و حسابداری به فکر طراحی و پیاده‌سازی نرم افزار مالی تحت وب بیفتند.

نرم افزار مالی تحت وب چیست؟

نرم افزار مالی حسابداری تحت وب (Web Based) یا آنلاین ابزار فوق العاده‌ای برای تسهیل امور مالی و حسابداری است. فقط کافیست به اینترنت متصل شویم و حساب‌ها، هزینه‌ها و درآمدها و … را در نرم افزار ثبت کنیم. سپس با استفاده از ابزارهایی که مشابه نرم افزار مالی حسابداری معمولی است محاسبات لازم را برای کسب و کارمان انجام دهیم و آن را ذخیره کنیم.

این نرم افزارها نوع خاصی از نرم افزارهای کلاینت و سرور هستند که روش طراحی و توسعه آنها نسبت به نرم­افزارهای بر مبنای ویندوز مدرن‌تر است. نرم افزار حسابداری تحت وب روی کامپیوتر شما نصب نخواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از مرورگرهای مرسوم همچون گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا، اکسپلورر و … به آن دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب دسترسی نامحدود در هر زمان و مکان و نیز پایداری یک سیستم عالی برای شما فراهم می‌شود.

دو نسخه ابری و غیرابری نرم افزار مالی تحت وب

در نسخه ابری تمام تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز مانند سرور توسط یک سرویس دهنده بیرونی ارائه می‌شود. اما در نسخه غیرابری زیرساخت مورد نیاز در محل شرکت تجهیز می‌شود. با این حال همچنان دسترسی به نرم افزار از طریق وب میسر است.

چه دلایلی که ما را قانع می کند که از ابزارهای آنلاین مالی و حسابداری استفاده کنیم؟

چه دلایلی که ما را قانع می کند که از ابزارهای آنلاین مالی و حسابداری استفاده کنیم؟

در نرم افزارهای حسابداری تحت وب، در هر مکان و زمانی امکان دسترسی برای شما وجود دارد. در واقع الزامی وجود ندارد که برای دسترسی حتما در محل شرکت حضور داشته باشید. این امکان به خصوص در ایام کرونا و شرایط دورکاری بسیار کارآمد خواهد بود. با تجربه‌ای که استفاده از نرم افزارهای حسابداری فراهم کرده به جرات می‌توان گفت امنیت سیستم‌های آنلاین مالی و حسابداری به مراتب بالاتر از نسخه‌های محدود به سیستم است.

با توجه به این نکته که شما برای دسترسی به نرم‌افزار حسابداری تحت وب نیاز به مرورگر وب دارید، نیازی به نصب نرم افزار یا اپلیکیشن دیگری برای دسترسی و مدیریت حساب‌ها نیست. چنانچه از شرکتی معتبر اقدام به تهیه نرم افزار حسابداری آنلاین کنید قطعا ابزار به صورت رسپانسیو طراحی شده و روی تبلت و موبایل نیز به آسانی قابل استفاده است.

اکثر شرکت‌های خدمات حسابداری توصیه می‌کنند برای دسترسی به همه امکانات از نسخه دسکتاپ استفاده کنید. در صورتی که شرکت شما دارای چند شعبه باشد، شرکا و شعبات دیگر با توجه به سطح دسترسی‌های متنوعی که شما برای آنها تعریف می‌کنید، می‌توانند به راحتی وارد سیستم شده و حساب‌های مربوط به خود را وارد کنند.

معایب نرم افزار حسابداری تحت وب کدام است؟

هرچند معایب سیستم مالی حسابداری در مقابل مزایای آن، قابل توجه نیست، ولی ما در اینجا به همین موارد اشاره‌ای داریم:

  • نرم افزار مالی حسابداری دسکتاپ شما به راحتی قابل پیکربندی، سفارشی‌سازی و تغییر نیست.
  • اگر زمانی اینترنت قطع باشد، دسترسی شما به اطلاعاتتان نیز قطع خواهد شد.
  • بسیاری از سیستم های نرم افزار حسابداری آنلاین، پشتیبان‌گیری اطلاعات را بر روی رایانه کاربر فراهم نمی‌کنند.
  • گاهی دریافت اطلاعاتی درباره اینکه داده‌های شما روی کدام سرور نگهداری می شوند به سختی ممکن می‌شود. 

تفاوت نرم افزار حسابداری تحت وب و نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

سوالی که معمولا در ذهن بسیاری از کاربران به وجود می‌آید این است که چه تفاوتی بین نرم افزار حسابداری تحت وب با نرم افزار حسابداری ابری وجود دارد؟

نرم افزار مالی تحت وب یعنی نرم افزاری که با تکنولوژی وب و روی سرور با استفاده از مرورگر قابل استفاده است. این نوع نرم افزارها بدون وابستگی به سخت افزار و نرم افزار کلاینت یا کاربر نهایی قابل اجرا روی انواع رایانه ها و گوشی و تبلت است.

نرم افزار مالی و حسابداری ابری

از نظر ساختار هیچ تفاوتی با نرم افزار تحت وب ندارد. تنها تفاوت آنها در روش استفاده‌شان است. یعنی کاربر با عضویت در یک سایت که به عنوان مثال حسابداری آنلاین را ارائه می‌کند خیلی زود می‌تواند نرم افزار خود را تهیه و آماده استفاده کند. مشتری می‌تواند به صورت اجاره‌ای و در مدت محدودی با توجه به تعرفه‌ای که به صورت ماهانه یاسالانه پرداخت می‌کند از سرویس ابری استفاده کند.

در نرم افزار حسابداری آنلاین، داده‌ها روی یک سرور فیزیکی که در محل شرکت استفاده‌کننده از نرم‌افزار قرار گرفته، نگهداری می‌شوند. یعنی داده‌های سیستم در اختیار خود شرکت است و معمولا شرکت تولیدکننده نرم‌افزار یا شخص ثالث به آن دسترسی ندارند. اما در نرم‌افزار حسابداری ابری مرکز اصلی ذخیره‌سازی داده‌ها، فضایی در اینترنت است که در ازای دریافت هزینه در اختیار شما قرار گرفته است.

امنیت اطلاعات در حسابداری تحت وب به چه شکل است؟

موضوعی که ممکن است در قبال نرم‌افزار مالی تحت وب ذهن کاربران را درگیر خود ‌کند بحث امنیت اطلاعات مالی حسابداری شرکت‌هاست. اما باید بگوییم که جای نگرانی وجود ندارد. اطلاعات شما به‌صورت کاملا امن (کد رمز) در سرور های مستقر در محل شرکت شما ذخیره خواهد شد. یعنی بجز خود شما و کاربرانتان، هیچ فرد دیگری دسترسی به اطلاعات شما نخواهد داشت.

حتی کارکنان شرکت تولیدکننده نرم‌افزار نیز بدون اینکه رمز عبور و دسترسی لازم را به آنها بدهید نمی‌توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. به همین جهت از نظر امنیت در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای حسابداری، نرم‌افزار حسابداری تحت وب سطح امنیتی مناسبی دارد.

به چه شرکت‌هایی توصیه می‌شود از نرم افزار حسابداری تحت وب استفاده کنند؟

در صورتی که شرکت یا کسب و کار شما دارای حداقل یکی از شرایط زیر است، استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب یک ضرورت خواهد بود:

  • اگر کسب و کار شما دارای دفاتر کاری یا شعب متعدد در سطح شهر، کشور یا دنیا باشد.
  • درحالی که واحد تولیدی شما در یک محل مثل شهرک صنعتی قرار دارد و واحد بازرگانی شما در محل دیگری واقع شده است.
  • اگر کسب‌و‌کار شما بین‌المللی است و بخشی از فعالیت‌های مالی آن در خارج از کشور صورت می‌گیرد.
  • در صورتی که بازاریاب‌های سیار برای شما کار می‌کنند و قرار است در محل مشتری فاکتور صادر کنند.
  • در حالی که شما پروژه‌های مختلفی دارید که هر پروژه ثبت هزینه و درآمد مخصوص به خود را دارد.
  • اگر مدیران مجموعه بیشتر در سفر هستند و نظارت و گزارش‌گیری از راه دور برای آنها الزامی است.
  • اگر حسابدار یا مدیر مالی مجموعه پاره‌وقت با شرکت همکاری دارد.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا

توسعه توزیع با نرم افزار فروش و پخش مویرگی چگونه انجام می‌شود؟

ملاحظات-مهم-در-کاربرد-سازمانی-نرم‌افزار-فروش-و-پخش-مویرگی

توسعه توزیع با نرم افزار فروش و پخش مویرگی چگونه انجام می‌شود؟

توسعه نرم افزار فروش و پخش مویرگی در صنعت توزیع اهمیت زیادی دارد. زیرا طراحی و اجرای مدل‌های جدید توزیع کالا همواره سطح کمی و کیفی صنعت پخش و توزیع را دچار سرعت و تحول جدی کرده است. امروزه ﭘﺨﺶ ﻣﻮﯾﺮﮔﯽ مهم‌ترین نقش را در ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﺎﻻی سراسر بر عهده دارد. بهبود و توسعه این نرم افزار می‌تواند ﻧﻘﺶ اﺳﺎﺳﯽ در ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﺎﻻﻫﺎ و ارسال آن‌ها ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﺼﺮف‌ﮐﻨﻨﺪه نهایی ایفا کند. بهبود فرآیند توزیع این مدل با تکنولوژی روز و استفاده از نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی سطح درآمد و نوآوری را در صنایع تولیدی ارتقا می‌دهد.

چگونگی ﻓﺮآﯾﻨﺪ فروش و ﭘﺨﺶ ﻣﻮﯾﺮﮔﯽ

فرآیند فروش و ﭘﺨﺶ ﻣﻮیرﮔﯽ ﺑﺎ ﺳﺮﮐﺸﯽ ﻣﺪاوم به بازار و اطلاع از ﮐﺎﻻﻫﺎی ﻣﺼﺮﻓﯽ شکل می‌گیرد. شرکت توزیع با بازاریابی ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺧﻮد در ﻣﻨﺎﻃﻖ مختلف و مراکز فروش فروشگاهی، سوپرمارکتی و سایر خرده‌فروش‌ها فهرستی از مشتریان علاقه‌مند برای خرید این کالاها را جمع‌آوری می‌کند. هر چه تعداد مشتری بالاتر باشد سودآوری و فروش شرکت توزیع نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود. این اصلی است که در شرکت‌های توزیع نباید فراموش شود.

مروری بر ﻣﺸﮑﻼت ﺷﺮکت‌های ﭘﺨﺶ و راهکارهای آن

مدل فروش و ﭘﺨﺶ ﻣﻮﯾﺮﮔﯽ ﻣﻮﺟﻮد در اﯾﺮان به دلیل عدم توجه کافی به ابزارهای فناورانه یکی از پرﻫﺰﯾﻨﻪ‌ترین روش‌های پخش است که بار زیادی را ﺑﺮ شرکت‌های ﭘﺨﺶ تحمیل می‌کند. مشکلات این بخش را به‌طور خلاصه می‌تواند از روش سرکشی و شناسایی مناطق فروش توسط بازاریاب‌ها تا تحویل حضوری فاکتورهای کاغذی فروش و آگاهی از وضعیت مشتریان و اطلاعات مسیرها و موجودی کالاها دانست.

به این‌ها می‌توان جابجایی هر باره حجم زیاد کاتالوگ‌ها و فاکتورها و صرف مدت‌زمان طولانی برای ثبت دفتری سفارش‌ها و به‌تبع آن طولانی شدن فرایند ترخیص کالا از انبارها و ارسال آن‌ها به‌سوی مشتری نهایی و عدم شناخت مناسب از وضعیت بازار و تحلیل نهایی آن را نیز اضافه کرد.

فرآیندهای حسابداری فاکتورها و ﻣﺤﺎﺳبه

فرآیندهای حسابداری فاکتورها و محاسبه ﭘﻮرﺳﺎﻧﺖ بازاریاب‌ها هم در چنین شرایطی دچار پیچیدگی‌هایی می‌شوند که فرایند توزیع را با اختلال و البته هزینه زیاد همراه می‌کند. با چنین مشکلاتی بدیهی است که دغدغه ذهنی مدیران در شرکت‌های توزیع و پخش، افزایش بهره‌وری، ایجاد ساختاری پویا و کارآمد همراه با کاهش هزینه‌ها و ﮐﺎﻫﺶ زﻣﺎن ﺳﻔﺎرش دﻫﯽ ﻣﺸﺘﺮی و ﺗﺤﻮﯾﻞ ﮐﺎﻻ ﺑﻪ آن‌ها ﺑﺎﺷﺪ.

بالا بودن هزینه‌ها در سیستم توزیع

به نظر می‌رسد باوجود ملاحظات مختلفی از جمله بزرگی شهرها، تنوع محصولات و سلیقه مشتریان و همچنین ترافیک و گرانی سوخت، تکنولوژی و ابزارهایش مهم‌ترین راهکار برای غلبه بر مشکلات سیستم فروش و پخش مویرگی است. طراحی و تولید انواع نرم‌افزارها برای مکانیزاسیون هریک از فرایندهای موجود در فروش و پخش مویرگی از مرحله عمومیت گذر کرده است. هم‌اکنون مرحله سفارشی‌سازی و متناسب‌سازی آن‌ها با نیازهای هریک از شرکت‌های توزیع و پخش، اهمیت بیشتری یافته است.

توسعه‌های نرم‌افزارهای فروش و پخش مویرگی

ﺑﺎ توسعه‌های نرم‌افزارهای فروش و پخش مویرگی تغییرات و تحولات بی‌شماری در صنعت توزیع داخلی کشور رخ‌داده که اندکی بازار ایران را به کف استانداردهای جهانی نزدیک کرده است و تجربه‌ای متفاوت را در این صنعت رقم زده است.

این نرم‌افزارها با پوشش آنلاین و حتی آفلاین کلیه فرآیندهای فروش و پخش مویرگی از لحظه ثبت سفارش توسط مشتری تا تحویل کالا از انبار و ارسال به‌موقع آن به مشتری، حجم زیادی از فرآیندهای زائد و هزینه‌بر در این صنعت اعم از استفاده بی‌رویه کاغذ تا مراجعات حضوری و ضریب خطا و اشتباه در فرآیندها و …را حذف کرده است.

عدم نیاز به حضور فیزیکی و هرروزه بازاریاب‌ها، سرپرست‌های منطقه و سایر کارشناسان به محل شرکت، صرفه‌جویی قابل‌توجه در وﻗﺖ منابع انسانی ایجاد می‌کند. کاهش هزینه‌های مازاد، صرفه‌جویی در هزینه‌های ﮐﺎﻏﺬ و ﺣﺬف ﺧﻄﺎی پرسنل در ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت، امکان اﻃﻼع لحظه‌ای و آنی از موجود کالاها، قیمت‌ها و عدم نیاز به حمل کاتالوگ‌ها و فاکتورهای کاغذی و همچنین امکان برنامه‌ریزی مدون برای سرکشی به مناطق مختلف فروش متناسب با نقشه مسیرها را می‌توان از مزیت‌های استفاده از نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی دانست.

مهم ترین و بارزترین مزیت‌ تجهیز نرم‌افزاری شرکت‌های توزیع مویرگی

بانک اطلاعات مشتریان در شبکه پخش

مهم‌ترین و بارزترین مزیت‌ تجهیز نرم‌افزاری شرکت‌های توزیع و پخش مویرگی را باید در امکان ایجاد بانک اطلاعاتی از مشتریان و مراکز فروش دانست. این امکان کاهش زمان ثبت سفارش تا ارسال کالا به مشتری و درنهایت رضایتمندی و وفاداری‌اش را به همراه می‌آورد.

ﻣﺪﯾﺮان شرکت نیز می‌توانند در هرلحظه ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﺎزارﯾﺎﺑﺎن ﺧﻮد را ﮐﻨﺘﺮل و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻨﻨﺪ. آنها ﺑﺎ داﺷﺘﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﮐﺎﻣﻞ و ﻻزم می توانند بهتر راﺟﻊ ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ در بازارهای مختلف تصمیم بگیرند. از آنجاکه اغلب اﯾﻦ نرم‌افزارها ﺑﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ مکان‌یابی ﻣﺠﻬﺰ هستند، اﻣﮑﺎن آگاهی لحظه‌ای از ﻣﮑﺎن ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ بازاریاب‌ها و ماشین‌های حمل کالا و غیره فراهم می‌شود.

امکان مدیریت اطلاعات سازمان

مدیریت پایگاه داده یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی در اختیار مدیران پخش قرار می‌دهد. آن‌ها در انتخاب نرم‌افزار مناسب باید به یکپارچگی در پایگاه‌های داده و استفاده از یک پایگاه به‌جای چندین پایگاه دقت کنند. به این ترتیب می‌توانند از ذخیره داده‌ها و اطلاعات تکراری جلوگیری کنند.

شایع‌ترین-خطاها-در-استفاده-از-نرم‌-افزارهای-مویرگی

شایع‌ترین خطاها در استفاده از نرم‌افزارهای مویرگی

به‌طورکلی نرم‌افزارهای فروش و پخش مویرگی به دلیل طراحی همه‌جانبه کمتر دچار عیب و خطا هستند. این امر به‌خودی‌خود تقریباً مشکلی را برای ساختارهای سازمانی و شرکتی ایجاد نمی‌کنند.

عمده خطاها و معایب به توقعات شرکت بهره‌بردار از کارایی‌های این نرم‌افزار بدون ایجاد زمینه‌های کاربردی آن، بازمی‌گردد. همه شرکت‌های بهره‌بردار از نرم‌افزار پخش مویرگی باید برنامه‌ریزی ساختاری پخش را در زنجیره تامین به یاد داشته باشند. این نرم‌افزار بدون برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه‌های بهره‌برداری مانند هر ابزار دیگری در ادامه راه، ابتر و ناکارآمد خواهد شد.

درواقع مهم است که شرکت‌های توزیع، شناخت دقیقی از مشکلات و کمبودهای ساختاری خود داشته باشند. مدیران باید زمینه آشنایی و بهره‌مندی از مزیت‌های نرم‌افزار را برای کارکنان به‌خوبی تشریح کنند. اگر کارکنان نسبت به استفاده به‌روز از امکانات نرم‌افزار حساسیت داشته باشند، بهترین زمان برای استفاده از نرم‌افزار در ساختار سازمانی خود را به‌درستی تشخیص می‌دهند.

به این ترتیب شرکت‌های پخش می‌توانند از مزیت‌های نرم‌افزارها هم در شرایط عادی و هم در شرایط بحرانی بازار، برخوردار شوند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا