بهترین نرم افزار پخش مویرگی

جدیدترین استراتژی ها در خصوص فروش، توزیع محصولات و نرم افزارهای پخش

۲ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

تحول جدید مدیریت زنجیره تامین چیست؟


 

در سال ۲۰۲۰، کسب‌وکارها در سراسر جهان به اهمیت حیاتی تحول جدید مدیریت زنجیره تامین واقف شدند. زمانی که همه‌گیری کرونا موجب شد که تامین منابع اولیه مختل شود و تولیدکنندگان قادر به تهیه مواد ضروری نبودند. در آن شرایط هم شرکت‌ها و هم مصرف‌کنندگان ارزش زنجیره‌های تامین انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر را درک کردند. 

تعریف زنجیره تامین

قبل از بررسی تحول جدید مدیریت زنجیره تامین، پاسخ به سئوال زنجیره تامین چیست می‌تواند برخی جنبه‌های مهم موضوع را روشن کند. زنجیره تامین به عنوان کل فرآیند تولید و فروش کالاهای تجاری، شامل همه مراحل از تامین مواد اولیه و ساخت کالا تا توزیع و فروش آنها تعریف می‌شود. امروزه مدیریت موفقیت آمیز زنجیره تامین برای هر شرکتی که امیدوار به حضور در بازارهای رقابت است یک ضرورت حیاتی به شمار می‌رود. 

عملکرد مدیریت زنجیره تامین

یک زنجیره تامین کارآمد و بهینه برای انجام سفارشات مشتریان بسیار مهم است. زنجیره تامین اگر به درستی مدیریت شود، می‌تواند هزینه‌های شرکت‌ها را کاهش دهد و چرخه تولید را سریع‌تر کند. عملیات زنجیره تامین، توسعه محصول، منبع‌یابی، تولید، تدارکات، فروش و توزیع و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. 

عملیات بهینه زنجیره تامین به مدیریت پیچیدگی مدل‌های تامین مواد اولیه، فرآیندهای چندوجهی تولید و انبارهای پراکنده و متعدد نیاز دارد. اهمیت مدیریت زنجیره تامین فقط ایجاد کارآمدترین فرآیند ممکن نیست. بلکه برای کاهش خطرات و اطمینان از اجرای روان همه اجزای کسب و کار نقش حیاتی دارد.

 

ابعاد تحول جدید مدیریت زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین برای جهانی تقاضا محور

زنجیره تامین به میدان نبرد برای وفاداری مشتریان تبدیل شده است. زیرا شرکت ها به تقاضاها و شرایط تجاری در حال تغییر سریع پاسخ می‌دهند. فناوری‌های جدید، دید عمیق‌تر و کنترل دقیق‌تری در مدیریت زنجیره تامین (SCM) برای برندهای B2B و B2C فراهم می‌کنند. شرکت‌هایی که سیستم‌های SCM مدرن مبتنی بر ابر را اتخاذ می‌کنند، با افزایش کارایی، بهره‌وری بالاتر، و درآمد و سود رو به رشد پاداش دریافت می‌کنند.
جای تعجب نیست که شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت پخش مویرگی توجه بیشتری به مدیریت زنجیره تامین دارند. این شرکت‌ها ضمن درک کامل از اینکه نرم‌افزار پخش مویرگی چیست و چه اهمیتی در زنجیره تامین دارد؟ انتظارات را برای مشارکت‌های بالا و پایین مدیران زنجیره تامین افزایش می‌دهد. دو روند بلندمدت به این تغییر کمک می‌کند:

تحول دیجیتال به مثابه یک اختلال عظیم:

در دهه گذشته، فعالان بازار از فناوری به عنوان یک ضربه‌گیر مجازی استفاده کرده‌اند. آنها موانع رقابت را از بین بردند و مدل‌های سنتی سفارش برای ارائه را تغییر دادند. این تحولات در بخش B2C شروع شد و به B2B گسترش یافت. در حالی که نرخ تغییر ممکن است در صنایع مختلف متفاوت باشد، اکنون واضح است که جایی برای پنهان شدن از واقعیت‌های اختلال دیجیتال وجود ندارد.

تغییر انتظارات در زنجیره تامین:

تغییر انتظارات مشتریان چشم اسفندیار شرکت‌های سنتی است. حتی بهترین نرم افزار فروش و پخش مویرگی نمی‌تواند نسبت به تغییر انتظارات آینده مشتریان بی‌تفاوت باشد. شرکت‌های مدرن در صنعت پخش مویرگی مانند آمازون و دلیورو فقط صنایع خود را تغییر ندادند. آنها همچنین انقلابی را در انتظارات خریداران B2B به راه انداختند. مهمترین تغییر در انتظارات مشتریان را می‌توان در عبارات زیر خلاصه کرد :

ارسال‌های کوچکتر و مکررتر
خدمات رایگان با مشاهده لحظه‌ای موقعیت و وضعیت کالا
“تجربه” محصول و خدمات منحصر به فرد و شخصی‌سازی شده

این انتظارات به چابکی و پردازش در زمان کوتاه‌تری نسبت به فناوری و شیوه‌های سنتی مدیریت زنجیره تامین (SCM) نیاز دارند.

جایی که فناوری زنجیره تامین سنتی با شکست مواجه می‌شود.

مدیریت زنجیره تامین (SCM) سنتی و داخلی از یک رویکرد خطی و نسبتاً سفت و سخت برای طراحی، منبع‌یابی، ساخت و تحویل کالا استفاده می‌کند. برخی از مهمترین شرایطی که موجب شکست زنجیره تامین سنتی می‌شود موارد زیر هستند:

شکنندگی در مقابل چابکی:

چابکی یک قابلیت فوق‌العاده ارزشمند برای زنجیره‌های تامین امروزی است. زیرا تنظیمات سریع به معنای اختلال کمتر و بهبود خدمات است. فناوری SCM سنتی و داخلی اغلب مستعد نمایش شکنندگی است: مداخلات، اصلاحات و راه‌حل‌های سخت‌گیرانه برای حفظ عملکرد با تغییر نیازهای مشتری و کسب‌وکار.

تقاضا و تحقق:

سیستم‌ها و فرآیندهای شخص ثالث برای پشتیبانی از کانال‌های خاص در سیستم‌های قدیمی SCM رایج هستند. این حالت چالش‌هایی را در مورد دید، ثبات خدمات و درک هزینه واقعی خدمت ایجاد می‌کند. در یک محیط همه‌کاناله، شرکت‌ها نیاز دارند (و مشتریان به طور فزاینده‌ای انتظار دارند) یک تجربه ثابت و یکپارچه در بین کانال‌ها و انواع دستگاه‌ها برایشان ایجاد شود.این چالشی بزرگ برای سیستم‌هایی است که برای دنیای تک کانالی طراحی شده‌اند.

 

انتظارات مشتریان در مدیریت زنجیره تامین (منبع: گزارش سایت اوراکل درباره زنجیره تامین مدرن)

پیچیدگی تحقق:

کسب‌وکارهای چابک برای کاهش هزینه‌های موجودی، کاهش زمان تحویل سفارش و جلوگیری از فروش از دست رفته، از مدل‌های تکمیل چندگانه استفاده می‌کنند. در اینجا نیز، یک سیستم SCM قدیمی ممکن است پشتیبانی بومی را برای روش‌ها/کانال‌های خاص ارائه دهد. اما این مدل سنتی برای کار با دیگران به ابزارهای شخص ثالث، سفارشی‌سازی‌ها یا توسعه سفارشی متکی است که کارآیی کافی ندارند.

شکاف دید:

خریداران انتظار دارند اطلاعات سفارش و تراکنش در دسترس باشد. برخی از این اطلاعات ممکن است با استفاده از یک سیستم قدیمی SCM در دسترس باشد، اما بیشتر از آنها احتمالاً غیرقابل دسترس یا نادرست هستند.

مشتریان موفقیت مدیریت زنجیره تامین (SCM) را دیکته می‌کنند.

کسب‌وکارها در انواع و اندازه‌های مختلف مانند خرده‌فروشی، عمده‌فروشی، تولیدکنندگان، ارائه‌دهندگان خدمات لجستیک، توزیع‌کنندگان، B2C و B2B در حال شناسایی فرصت‌های بزرگ هستند. آنها به همان اندازه ریسک‌های مهم، به دنبال قابلیت‌هایی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تجربه مشتری را کنترل کرده و تحت تأثیر قرار دهند.

تعداد کمی از برنامه‌های کاربردی نقش بزرگ‌تری در این تلاش‌ها نسبت به SCM ایفا می‌کنند. آنها می‌توانند در انجام فعالیت‌هایی که برای آنها آماده و بهینه شده‌اند بسیار خوب عمل کنند. این نرم‌افزارها مانند نرم‌افزار پخش مویرگی به سادگی قابلیت‌های مورد نیاز برای زنجیره‌های تامین مشتری‌محور امروزی را فراهم کنند.

تکامل مدیریت زنجیره تامین چگونه رخ میدهد؟

برای چندین دهه، مشارکت مشتری در زنجیره تامین تنها در انتهای کار انجام می‌شد. اینکه محصولات از کجا آمده‌اند، از چه چیزی ساخته شده‌اند و چگونه به فروشگاه رسیده‌اند، چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت. اما امروزه، شفافیت و پایداری زنجیره تامین برای مصرف‌کنندگان یک نگرانی حیاتی است. مانند توانایی کنترل کامل بر نحوه و مکان خرید و گزینه‌هایی که انتظار دارند در طول مسیر داشته باشند.

درخواست دموی نرم افزار فروش و پخش مویرگی

درخواست دمو نرم افزار فروش و پخش مویرگی

برای رشد و رقابت در بازار امروز، نرم‌افزارهای مدرن زنجیره تامین مانند نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی، باید قادر به جمع آوری و تفسیر تمام داده‌های تولید شده و ضبط شده در کل زنجیره تامین باشد. 

فناوریهای جدید در زنجیره تامین کدامند؟

بسیاری از فن‌آوری‌های جدید و نوظهور وجود دارند که باعث تحول زنجیره تامین دیجیتال می‌شوند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به طور فزاینده‌ای در مدیریت زنجیره تامین مورد استفاده قرار می گیرند. اینترنت اشیا، محاسبات ابری، نرم‌افزار هوش تجاری، تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی کننده و بلاک‌چین از آن جمله‌اند.

از طرف دیگر فناوری‌های سخت‌افزاری مانند روبات‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین، چاپ سه بعدی، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) که انقلاب صنعتی چهارم را ایجاد کرده‌اند، مدیریت زنجیره تامین را هم متحول خواهند کرد.

روندهای جدید در مدیریت زنجیره تامین

در سال ۲۰۱۹، هیچ کس نمی‌توانست موج هرج و مرج و اختلالی را که در سال ۲۰۲۰ شاهد بودیم را پیش‌بینی کند.. ما نمی‌توانستیم بدانیم، اما مطمئناً می‌توانستیم بهتر آماده باشیم. کسب‌وکارها در سراسر جهان زنگ خطری از کوید۱۹ دریافت کردند که به آن‌ها هشدار داد که برخی از فرآیندهای زنجیره تامین آنها چقدر آسیب‌پذیر و قدیمی هستند. 

گنجاندن شیوه‌های سبز در مدیریت زنجیره تامین می‌تواند همه چیز را از طراحی محصول و تامین مواد گرفته تا تولید، تدارکات، تحویل و حتی آنچه در پایان عمر با محصولات و تجهیزات انجام می‌شود، تغییر دهد. زنجیره تامین دایره‌ای، نه تنها به دنبال بازیافت، بلکه استفاده مجدد از چیزهایی مانند پلاستیک و قطعات الکترونیکی در محصولات دور ریخته شده است.

درخواست مشاوره درباره نرم افزار صنعت پخش

درخواست مشاوره رایگان درباره نرم افزار پخش مویرگی

انتظارات در مورد خرید چند کانالی به طور مداوم پیچیده‌تر می‌شود. فراتر از ارائه صرف فروشگاه آنلاین، کسب‌وکارها باید تجربه‌های خریدی را ارائه دهند که مطابق خواست مشتریان شخصی‌سازی شده باشند. در تحول جدید مدیریت زنجیره تامین از نحوه پرداخت گرفته تا محلی که از آن سفارش ثبت می‌کنند و از نحوه دریافت کالاها تا چگونگی اطلاع‌رسانی در طول مسیر، مشتریان می‌خواهند بتوانند ترکیبی از گزینه‌های دلخواه خود را در اختیار داشته باشند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا

نرم‌افزار توزیع مویرگی در چه شرکت‌هایی کاربرد دارد؟

نرم‌افزار توزیع مویرگی در چه شرکت‌هایی کاربرد دارد؟

مدیریت توزیع مویرگی با بهره‌گیری از راهکارهای فناورانه و ابزارهای مختلف از جمله نرم‌افزار توزیع مویرگی به کسب‌وکارهای تجاری و اقتصادی به‌ویژه تولیدکنندگان کالاهای مصرفی مدت‌دار کمک می‌کند تا با سرعتی بیشتر و کیفیتی بهتر، تولیدات خود را به دست مشتری نهایی برسانند

 بررسی تاریخچه بهره‌گیری از نرم‌افزار توزیع و پخش مویرگی نشان می‌دهد صنایع تولید مواد غذایی از نخستین بهره‌برداران این نرم‌افزار‌ها بوده‌اند. کارآمدی و اثربخشی این نرم‌افزار در صنایع مواد غذایی کم‌کم سایر صنایع تولیدی را به سمت بهره‌برداری از نرم‌افزار پخش و توزیع مویرگی سوق داد.

در حال حاضر علاوه بر تولیدکنندگان مواد غذایی، شرکت‌های تولیدی در حوزه‌ مواد شوینده، صنایع دارویی، لوازم‌خانگی، تولیدکنندگان پوشاک، کیف و کفش نیز از راهکار پخش مویرگی بهره‌ می‌برند.

بخش دیگری از تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی، لوازم‌التحریر، قطعات خودروی تولیدی در داخل، لوازم جانبی موبایل و لپ‌تاپ و کامپیوتر و … برای ارائه کالاها، محصولات تولیدی و خدمات خود هم از این بخش بهره می برند .

دلایل اهمیت نرم افزار توزیع پخش مویرگی

مدیریت توزیع فیزیکی کالاها در کنار سایر فرآیندهای موجود در ساختار یک کسب و کار از اهمیتی ویژه برخوردار است. به طوریکه می‌توان گفت: دوام و پایداری یک تولید‌کننده به عملکرد او در توزیع تولیدات، بستگی دارد. در واقع این موفقیت در توزیع محصولات است که برنده نهایی بازار را مشخص می‌کند.

در این میان توزیع مویرگی بعنوان یک شیوه نوین در عرصه توزیع می‌تواند در بعضی صنایع و شاخه های تولیدی بسیار کارآمد و مفید باشد به طوریکه نمی‌توان از رفتن به سمت این رویکرد اجتناب کرد؛ چرا که تفکر مشتریان نهایی نسبت به کیفیت کالاها ، در دسترس‌پذیر بودن آنها و  اطمینان از دریافت به‌موقع و ایمن محصولات،  هر شرکت و محصولی را به راحتی وارد فهرست محبوب‌ترین‌ها می‌کند.

توجه داشته باشید یک شبکه توزیع مویرگی در صورتی کامل می‌شود  و در حد متعالی به کار خود ادامه می‌دهد که در کنار یک سیستم CRM پویا به فعالیت بپردازد به این دلیل که سیستم توزیع مویرگی قطعاً باید یک موجود زنده و دارای مکانیسمی فعال و پویا باشد.

مهم‌ترین ویژگی راهکار پخش مویرگی

مهم‌ترین ویژگی راهکار پخش مویرگی این است که تولیدکنندگان کالاها و خدمات با نادیده گرفتن بخش‌بندی‌های موجود در بازار مورد هدفشان ، محصول تولیدی خود را به تمام نقاط و مراکز فروش ارسال می‌کنند. در این فرآیند کالا و محصولی تولیدی در همه نقاط برای مصرف‌کننده نهایی در دسترس است و علاوه بر آن؛ واسطه‌ای در این بین وجود ندارد که تأثیری در قیمت یا نوع فروش داشته باشد.

می‌بینید که از طریق پخش مویرگی، ارتباط مستقیمی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی به وجود می‌آید که از ارزش‌های مهم یک برند تولیدی است. بدون شک شما هم بارها ماشین‌ها و کامیون‌های حامل توزیع مواد غذایی و لبنی را دیده‌اید. این‌ها یکی از نمونه‌های مشخص سیستم پخش مویرگی هستند که مواد غذایی تولیدی را مستقیم و بی‌واسطه به مشتری می‌رسانند.

 به راهکار پخش مویرگی به دلیل فرآیندهای متعدد و مشخص پس از تولید مانند نگهداری و ذخیره‌سازی کالاها در انبارها، مدیریت و کنترل فرآیندهای داخلی آن‌ها، آماده‌سازی کالاها برای توزیع و تحویل آن‌ها، وصول مطالبات و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های بازار،نام صنعت پخش و توزیع مویرگی اطلاق می‌شود.

دلایل تجهیز شرکت‌ها به نرم‌افزار پخش مویرگی

قابلیت‌ها و مزیت‌های پخش نرم‌افزار مویرگی همان چیزی است که شما را متقاعد می‌کند تا شرکت خود را به این ارزش‌افزوده کارآمد و سودآور مجهز کنید. دستاوردهای این نرم‌افزار در کوتاه‌مدت و بلندمدت درواقع پاسخی روشن به دلایل اهمیت نصب و راه‌اندازی آن در شرکت شما هستند. مهمترین این دستاوردها عبارتند از:

یک گام از رقیبتان جلوترید:

کیفیت توزیع و تحویل کالا به مشتری رمز موفقیت و ماندگاری یک شرکت در بازار رقابتی است. با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزار پخش و توزیع مویرگی می‌توانید علاوه بر سرعت در تحویل کالا به مشتری، اعتماد او را جلب کنید.

در کارهایتان نظم و سرعت بیشتری دارید:

 بهره‌گیری یک ساختار از نرم‌افزار مویرگی دارای پویایی و سرعتی است که حتی مشتری نهایی نیز متوجه آن خواهد شد. قابلیت‌های این نرم‌افزار موجب می‌شود تا همه فرآیندهای پیش از تحویل کالا اعم از سفارش گیری، تأمین آن از انبار و تحویل به‌موقع آن به مرکز توزیع بانظم و بدون دغدغه و نگرانی پیش برود.

 بهره‌گیری یک ساختار از نرم‌افزار مویرگی دارای پویایی و سرعتی است که حتی مشتری نهایی نیز متوجه آن خواهد شد. قابلیت‌های این نرم‌افزار موجب می‌شود تا همه فرآیندهای پیش از تحویل کالا اعم از سفارش گیری، تأمین آن از انبار و تحویل به‌موقع آن به مرکز توزیع بانظم و بدون دغدغه و نگرانی پیش برود.

نبض بازار در دستان شماست:

اطلاعات گردآوری‌شده مستقیم و غیرمستقیم از فرآیند توزیع کالاها در مراکز فروش دورنمایی واقعی از جریان بازار به شما ارائه می‌کنند. معمولاً بازاریاب‌ها و کارکنان واحد توزیع اعم از رانندگان و ویزیتورها آخرین روایت‌های موجود از مراکز فروش را به شما منتقل می‌کنند. این روایت‌ها هم درباره میزان استقبال از کالاها و هم نظرات مشتریان نهایی است و هرکدام می‌توانند در بهبود جریان کسب‌وکار شما مفید و مؤثر واقع شوند.

فهرستی از مشتریان وفادار در اختیار دارید:

بدیهی است که کیفیت عملکرد شما به‌عنوان تولیدکننده کالا و خدمات و توجه ویژه به تحویل آن‌ها به مشتری با سرعت و دقت و ایمنی کافی شما را به برندی محبوب نزد مشتریان، تبدیل می‌کند. توجه داشته باشید که هرچند عملکرد خرده‌فروش‌ها و مراکز توزیع به‌طور مستقیم متوجه شما نیست؛ اما در برآیندی کلی، هرگونه اخلال و یا کم‌فروشی کسب‌وکار شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و امکان از دست دادن مشتریان را برایتان فراهم می‌کند. بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی کنترل بیشتر بر نحوه توزیع و بهره‌گیری از اطلاعات گردآوری‌شده، است.

نقدینگی در کسب‌ وکارتان مستمر است:

پخش مویرگی به جریان دائم نقدینگی با مبالغ کم و مستمر کمک می‌کند. برخلاف روند همکاری با عمده‌فروش‌ها که تزریق نقدینگی را منحصر به یک زمان خاص می‌کند، جریان نقدینگی مداوم در پخش مویرگی مانند خون در بدن انسان است که هر لحظه باید در همه جا وجود داشته باشد.

درخواست دمو نرم افزار فروش و پخش مویرگی
درخواست دمو نرم افزار فروش و پخش مویرگی

مزیت‌های سیستم پخش و نرم افزار توزیع مویرگی

  • برقراری ارتباط مستقیم با خرده‌فروشی‌ها و مشتریان و نیازسنجی از آن‌ها
  • عدم وابستگی به عملکرد واسطه‌ها و عمده‌فروش‌ها
  • افزایش سهم از بازار به دلیل افزایش تعداد مشتریان
  • جمع‌آوری اطلاعات صحیح و به‌روز از بازار هدف
  • کاهش ریسک از دست دادن مشتریان
  • وصول به‌موقع مطالبات و افزایش سود اشاره کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شرکت مبنا